Nervös!

Talade precis med min pojkvän i telefon. Han vill åka hem över helgen och det vet ju han att jag oxå gärna vill. Men det är 23 mil här i från. Så då är frågan om jag klarar mig från att föda när vi är hemma.

En liten förklaring!
Min pojkvän är egenföretagare och kan då jobba nästan var som helst. Eftersom jag gärna vill att han ska vara med på förlossningen och han med förstås, så är jag med han i den staden han jobbar i för tillfället och här ska jag även föda. Det är ett ganska stort jobb som kommer bli färdigt i höst. Vi bor nu tillfälligt hos en kompis tills jag ska föda. När jag har fött åker jag hem igen. Problemet är att vi trivs inte i denna staden vi är i, tycker folk är lite knepiga här (därför skriver jag inte ut stadens namn, känner mig lite elak då). Därför åker vi hem över helgerna. Men nu har jag börjat få mycket förvärkar och vill inte riskera krångel om jag skulle föda i min hemstad, då jag har avslutat allt där hos min barnmorska. Fast i och för sig har jag ju alla papper i sjukväskan som ska med när jag föder, så det blir väll inte riktigt som att jag dyker upp från ingenstans. Sen har jag ju faktiskt adressen där, så då ska det väll inte vara några problem. Bara jag som nojar mig *s*.
Här är vi ju inte i fred heller när vi är inneboende. Så det ska faktiskt bli väldigt skönt att få komma hem en stund. Och å andra sidan så känner jag mig inte helt färdig med allt till bebisen kommer. Känner att jag behöver göra i ordning lägenheten mer.

Kommentarer
Postat av: camilla kilen

fin blogg :)

2010-07-15 @ 19:05:24
URL: http://camiillakiilen.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0