Förlossningen och hem igen!

Ja, det blev resultatet av besöket hos barnmorskan igår.

Hade ju som sagt en tid hos barnmorskan igår. Då min barnmorska är på semester fick jag en tillfällig barnmorska. Hon lyssnade på bebisens hjärtljud och kollade mitt blodtryck. Allt var bra. När hon skulle mäta magen fick hon inte till det riktigt av två orsaker, dels hade bebisen kommit så långt ner och så mäter ju aldrig barnmorskerna på samma sätt. Då min första förlossning slutade med uraktut kejsarsnitt på grund av att navelsträngen var lindad hårt runt hans ben och magen inte hade växt riktigt den sista veckan ville hon kolla upp det extra noga. Så hon ville skicka mig till förlossning där dom skulle undersöka mig ordentligt.

När vi kom dit dröjde det en bra stund innan dom kom och öppna dörren, så det var ju tur att jag inte skulle föda då för då hade jag ju blivit hyperstressad. Sen satte dom mig vid en ctg-maskin (en apparat som kollar sammandragningar och bebisens hjärtslag som dom får en rapport på via ett papper som kommer ut ur maskinen). Där fick jag sitta i 15 minuter. Egentligen ska man sitta i ca 10 minuter, men eftersom bebisen inte var vaken, så dom kunde se några fosterrörelser på rapporten väckte dom bebisen. Barnmorskan tog en liten apparat som såg ut som en rakapparat och satte på magen på mig och skickade in ett litet surrande ljud så den vakna. Och det gjorde den verkligen.

Kvinnan på bilden är inte jag. Den är hämtad på ett förlossningssjukhus.

Efter det gjorde dom ett ultraljud för att uppskatta lite av hur mycket bebisen vägde. Och det gjorde ont:(. Hon kom åt nått på bebisen som gjorde att det gjorde väldigt ont. Huvudet låg väldigt långt ner så det ska inte vara så lång tid kvar nu:).

Ultraljudskortet på bebisen som är taget för längesedan.

Efter det fick vi åka hem.

Kommentarer
Postat av: Linn - Foto(shop)bloggen

Svar: Tack så jättemycket för att du röstade på mig!

Jag röstar också på dig i veckansblogg som du var med i :)

2010-07-31 @ 11:58:20
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se/
Postat av: annie

oj. låter lite läskigt alltihop.. men skönt att bebisen verkar må bra! Lycka till :)

2010-07-31 @ 15:03:32
URL: http://annieny.blogg.se/
Postat av: Mari - Hårpanik!

Vad mysigt att gå i väntans tider! Härligt att ni mår bra.

2010-07-31 @ 15:43:30
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: Linda

Hehe, kan tänka mig att det blir många bilde rpå denna bebisen sedan :)



Men resultaten var bra och så? Då är det bara hem och fortsätta vänta igen antar jag? åh vad spännande, tycker JAG, haha :D

2010-08-01 @ 00:03:05
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0