Hjärtinfarkt:(?

Hade ju tänkt att blogga om de roliga utflykterna vi har gjort, men har inte riktigt lust med det just nu då det har hänt lite tråkiga saker.

Sov inget natten som var, på grund av min smärta i ena höften:(. Har haft problem med det sedan barnsben till och från. Efter varje graviditet har det varit värre i en period:(. I natt hade jag så ont så jag kunde inte somna. Läkarna vet inte vad det är. Själv misstänker jag att det är psorerasis (eller hur det nu stavas) som har satt sig inne på höften. En gammal skolkamrat har det och hon har samma fenomen som mig. Jag hade problem med psorirasis i hårbotten när jag var liten.

Satt vid datan i natt och kikade runt lite på nätet när mobilen helt plötsligt ringde och då var klockan 3:40. Det visade sig vara svärmor. Hon var då ganska skärrad. Anledningen till detta var att svärfar hade gått upp på natten för att ta hostmedicin och hade då fått sådan smärta i bröstet så han föll ihop. Stackars svärmor som fortfarande har problem med sin brytna höft lyckades till slut komma upp ur sängen då hon hörde när han hade ramlat. Hon blev jätte rädd när hon fick se hur han låg och skaka på golvet och han var alldeles likblek i ansiktet. Hon har ju själv svårt för att hjälpa han upp. Men han kom till slut upp själv. Enveten som han är tyckte han inte att hon skulle ringa efter ambulans. Han försökte gå och lägga sig igen, men föll ihop igen ute i hallen. Då ringde svärmor ambulansen. Dom kom och koppla EKG på han, gav han spruta och en tablett. EKG-kurvan skickade dom direkt till en läkare som konstaterade att han behövde komma in till sjukhuset. Stackars svärmor klarar sig inte så bra själv, så då ringde hon efter oss. Och det var ju självklart att vi skulle komma, så det var bara att packa det viktigaste och åka ner. Stressad blev man ju för jag trodde det var hjärtinfarkt han hade fått och så visste man att hon var ensam hemma.

Lite senare på morgonen kom även älsklingens syster. Hon var hemma med svärmor under tiden som vi åkte till mataffären och handlade åt henne. Och så besiktigade vi våran bil. Vi hade ju en ombesiktning på bilen idag i våran hemort, men den kunde vi ju glömma. Det värsta var ju att det var sista dagen idag, sen skulle det bli körförbud. Men vi hade den turen att man inte behöver boka tid för efterkontroll här, så vi körde bara dit och bilen gick igenom:).

Svärfar har legat och sovit större delen av dagen. Dom hade gett han smärtstillande, så han kunde sova och inte ha så ont. Nu på eftermiddagen fick vi veta att proverna var bra. Då tog dom nytt EKG, fast när han sycklade på en träningssyckel och det visade sämre:(. Dom kom fram till att det är blodkärlen. Så nu får han ligga inne på det sjukhuset tills på måndag, sen blir han förflyttad till ett annat sjukhus där dom spränger blodkärlen på han.

Anledningen till att detta hände beror nog mycket på att dom har haft det stressigt runt omkring sig. Nu när svärmor har brutet höften och då måste vara sängliggandes för att det ska läka sig, får han göra allting, så som jobb, hushållet, gräsklippning och hjälpa henne.

Sen är det ju det att dom har sin husvagn kvar på campingen. Den campingen stänger dom nu på tisdag. Då finns det ingen ström kvar och dom har massa mat där, möbler, förtält och massa andra saker som måste hämtas. Nu hade dom tur att några bekanta kunde ta med sig maten där i från när dom ändå är där själva över helgen.

Nu på eftermiddagen åkte vi med älsklingens syster hem till henne. Hon skulle först hämta sina barn på dagis. Sen åt vi pizza jag, älsklingen, svärmor, hans syster, hennes man och deras två barn. Efter att vi umgåtts lite och druckit kaffet åkte jag, älsklingen och svärmor hem igen.

Nu har jag varit vaken dygnet. Nu väntar jag bara på att Patricia ska vakna så jag kan mata henne och gå och lägga mig sedan. Sen tar älsklingen över resten av natten och morgonen så jag får sova och få sovmorgon i morgon.

Imorgon ska vi åka och hälsa på svärfar på sjukan.

Kommentarer
Postat av: Zoofie

Hej!

Först och främst - förlåt om du tar detta som reklam! Radera det isf.

Jag har kommit fram till en teori, att Lady Gaga har stulit delar av sin stil från en död tjej, Nancy Spungen. Vad tycker du?

http://zoofie.devote.se/blogs/5735504/lady-gaga---wannabe-nancy-.htm

Postat av: frida

2010-09-02 @ 09:38:30
URL: http://fr
Postat av: frida

va med och tävla om helgens blogg:)

2010-09-02 @ 09:38:46
URL: http://frideliine.blogg.se/
Postat av: elina

fin blogg :)

2010-09-03 @ 11:39:08
URL: http://allaboutelina.blogg.se/
Postat av: julia&cornelia.

tävling på g!

vinn ett sött kit med badsalt, necessär och andra grejer! :)

tryck på länken för att komma till tävlingen;

http://juliaochcornelia.blogg.se/2010/september/tavling.html#comment

lycka till!

2010-09-04 @ 21:58:27
URL: http://juliaochcornelia.blogg.se/
Postat av: nadia

Inte roligt det där... Min morfar har haft 3 st och man går hela tiden och undrar om det kommer hända igen.



www.prinsessanadia.se

2010-09-05 @ 12:58:40
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0